استاد حوزه علمیه قم: حفاظت از دستاوردهای رمضان اولویت است/ گناه سبب نابودی دستاوردهای رمضان می‌شود

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه حفاظت از دستاوردهای ماه رمضان از اعمال مهم پس از عید فطر است، گفت: گناه سبب از دست رفتن دستاوردهای ماه رمضان می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد موحدی در جمع نمازگزاران عید سعید فطر در حسینیه المهدی (عج) مهدی‌شهر، ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید فطر اظهار داشت: ماه مبارک رمضان، ماه پرفیض و پرخیروبرکتی بود که به پایان رسید؛ مردم در یک ماه، با عبادت خداوند متعال مؤمنان دستاوردهای بزرگ، ارزشمند و باقیمتی را کسب کردند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: ارزش دستاوردهایی که مؤمنان در ماه مبارک رمضان کسب کردند، بی‌شک کم نیست و بسیار ارزشمند است و روزه‌داری در گرمای طاقت‌فرسای امسال کار کمی نیست.

وی با بیان اینکه عبادت، شب‌زنده‌داری و قرائت قرآن کریم در ماه مبارک رمضان از برکات ارزشمند این ماه محسوب می‌شود، افزود: طلافروش از طلاهای خود با نصب دوربین و قرار دادن گاوصندوق و… محافظت می‌کند؛ زیرا طلا شی‌ای ارزشمند و باقیمت محسوب می‌شود و ما نیز باید از دستاوردهای ماه مبارک رمضان همچون طلا حفاظت و صیانت کنیم.

موحدی خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان به پایان رسید و انسان باید پاکی و درجات کسب‌شده در این ماه را حفظ کند.

وی تصریح کرد: جایگاه، عظمت و فضیلت ماه مبارک رمضان به‌قدری بود که در شب‌های احیا فقط صرف بیدار بودن و بدون اعمال هم سبب بخشیده شدن همه گناهان می‌شود و حفاظت از دستاوردهای ماه مبارک رمضان نیز از اعمال مهم پس از عید سعید فطر است.

این کارشناس دینی اظهار کرد: باید پس از به پایان رسیدن ماه مبارک رمضان با خداوند متعال عهد و پیمان ببندیم تا رذیله‌های قبل از ماه مبارک رمضان اعم از کینه‌ها و حسادت‌ها و نظیر آن را کنار بگذاریم و تلاش و کوشش داشته باشیم تا این همه فضیلت به دست آمده به‌راحتی با یک مجلس عروسی کنار گذاشته نشود.

استاد حوزه علمیه قم افزود: یکی از چیزهایی که سبب نابودی اعمال می‌شود، گناه است و گناه سبب از دست رفتن دستاوردهای ماه مبارک رمضان خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

اوقات شرعی