امام جمعه مهدیشهر: رئیس جمهور کابینه ای جوان و انقلابی تشکیل دهد

امام جمعه مهدیشهر، با اشاره به اینکه کابینه دولت یازدهم پیرترین کابینه در تاریخ دولت ها بود گفت: از رئیس جمهور انتظار داریم با تشکیل دولت دوازدهم کابینه ای جوان، انقلابی و متعهد را روی کار آورند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد بارانی در خطبه های امروز نماز جمعه مهدیشهر، با بیان اینکه ۱۴ مرداد ۹۶ روز تحلیف دوازدهمین رئیس جمهور ایران است، اظهار کرد: رایزنی رئیس جمهور برای تعیین کابینه و انتخاب وزرا آغاز شده است.

وی معیارهای  انتخاب وزرا را بسیار مهم دانست و افزود: رئیس جمهور وزیری انتخاب کند که دیندار، متعهد، شجاع، با بصیرت، ساده زیست، پاک دست، دشمن شناس و خدمتگزار به مردم باشد.

امام جمعه مهدیشهر با بیان اینکه کابینه دولت یازدهم پیرترین کابینه در تاریخ دولت های کشور بوده است تصریح کرد: روشن است که وقتی انسان پیر می شود که نمی تواند فعالیت کند و سن و جسمش اجازه مدیریتی پر تلاش را به وی نمی دهد.

بارانی روی کار آمدن کابینه ای، جوان، انقلابی و متعهد را انتظار مردم از رئیس دولت دوازدهم دانست تا بتوانند مشکلات کشور را سریع برطرف کنند.

وی دیگر انتظار مردم از رئیس جمهور را جناحی عمل نکردن در انتخاب کابینه بیان کرد و ادامه داد: دولت نماینده یک جناح خاص نیست و از اینکه اصلاح طلبان از کابینه سهم خواهی داشته باشند خلاف است.

خطیب جمعه مهدیشهر با بیان اینکه دولت نماینده همه مردم از هر جناحی است اظهار کرد: در دولت هایی که سرکار آمدند، هر دولتی که جناحی عمل کرد موجب شد، آن دولت ناکارآمد باشد.

بارانی تاکید کرد: امیدواریم رئیس جمهور وزرایی انتخاب کند که کارآمد و متخصص باشند حتی اگر جزو هیچ گروه سیاسی نباشند.

وی با اشاره به آیه ۵ سوره انبیاء که خداوند فرموده مدیریت باید دست افراد صالح باشد، خاطر نشان کرد: شایسته سالاری ویژگی دیگری است که در این دولت باید شاهد آن باشیم.

امام جمعه مهدیشهر در ادامه با اشاره به در پیش بودن ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر و آغاز دهه کرامت، گفت: در خانه ای که دختر باشد، خانه پر از برکت و رحمت است.

بارانی از دختران خواست تا قدر خود را بدانند و فعالیتشان در عرصه اجتماع همراه با حجاب و عفاف باشد
​وی افزود: شرافت زن در جامعه به عفت اوست نه در اینکه ملعبه دست مردان شوند.

وی با گرامیداشت ۵ مردادسالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور در تهران به امامت آیت الله طالقانی، افزود: مقام معظم رهبری نماز جمعه را قلب فرهنگی شهر و قرارگاه بصیرت می دانند.

امام جمعه مهدیشهر همچنین ۵ مرداد سالروز عملیات مرصاد را گرامی داشت و بیان کرد: ۴۸۰۰ مزدور منافق در این عملیات به هلاکت رسیدند و دیگر منافقین پا به فرار گذاشتند، در حقیقت در این عملیات آخرین توطئه منافقین هم برملا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

اوقات شرعی