امام جمعه مهدیشهر: فقر باید در دولت دوازدهم از بین برود

امام جمعه مهدیشهر خواستار از بین رفتن فقر و معضل بیکاری در دولت دوازدهم شد.

حجت الاسلام محمد بارانی در خطبه های امروز نماز جمعه مهدیشهر، با اشاره به آغاز به کار دولت دوازدهم در هفته گذشته، اظهار کرد: در پیمایشی که در وزارت ارشاد انجام داد، خواسته های مردم از دولت مطرح شد که باید دولت این خواسته ها را مد نظر قرار دهد.

وی اولین خواسته مردم از دولت را از بین بردن فقر و بیکاری دانست و تصریح کرد: الان می بینیم که جوان ها در خانواده بیکار و فقط با یارانه زندگی می کنند که این فقر باید در دولت دوازدهم از بین برود.

امام جمعه مهدیشهر بیکاری را عامل فساد اصلی نامید و افزود: باید کاری برای این معضل بیکاری انجام داد تا جوان بیکار نماند، برداشته شدن بی عدالتی هم مطالبه بعدی است که شاهد این فیش های نجومی نباشیم.

بارانی اعتیاد به مواد مخدر را یکی از فسادها بیان کرد و ادامه داد: حدود۴میلیون نفر در ایران معتاد می باشند وافرادی که با این افراد به صورت مستقیم وغیر مستقیم در گیر هستند به طور میانگین ۱۲ میلیون نفر می رسند

وی فساد اقتصادی را دیگر فساد گریبانگیر جامعه دانست و افزود: بعضی ها با ورود کلا های قاچاق این فساد را وارد کشور می کنند.

امام جمعه مهدیشهر با ابراز نگرانی از بالا رفتن سن ازدواج و همچنین طلاق در جوان ها، گفت: یک جوان یا دیر ازدواج می کند یا بعد ازچند سال زندگی بر اثر یک سری مشکلات دچار طلاق می شود که این یک معضل فرهنگی می باشد.

بارانی تصریح کرد: در حوزه فرهنگی کم شدن ارزش های مذهبی مثل حجاب دیده می شود که دولت باید در این زمینه کارهای زیادی انجام دهد .

وی به راههای برون رفت از این معضلات اشاره کرد و افزود: رهنمود های مقام معظم رهبری از جمله راههای برون رفت از این معضلات می باشد که باید جدی گرفته شود. ما باید از اقتصاد نفتی دوری کنیم وبه اقتصاد مقاومتی روی بیاوریم.

امام جمعه مهدیشهر پرهیز از ورود به حاشیه ها را راهکار دیگر برون رفت از معضلات دانست و اضافه کرد: مثلا برای یک کنسرت موسیقی دولت نباید آنقدر وارد حاشیه شود از این حاشیه ها باید جلوگیری شود.

بارانی ۲۳ مردادماه سالگرد پیروزی حزب الله لبنان و روز مقاومت را گرامی داشت و گفت: الان هرروز این مقاومت مثل نگینی در جهان بیشتر می درخشد در جنگ ۳۳روززه ما دیدیم که حزب الله کاری کرد که ۱٫۵ میلیارد مسلمان دنیا چشمشان به حزب الله روشن کردید.

وی ضمن یادآوری ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، خاطر نشان کرد: ۲۶مرداد سالروز ورود آزادگان است که آن روز در سال ۶۹ وارد آب و خاک خود شدند وبه زیارت مرقد امام رفتند با مقام معظم رهبری تجدید پیمان کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

اوقات شرعی