امام جمعه مهدی‌شهر مطرح کرد: ضرورت تجلی ولایت مداری در جشن های غدیر

امام جمعه مهدی‌شهر با بیان اینکه آیین‌های عید سعید غدیر باشکوه برگزار شود، گفت: غدیر واقعه‌ای سرنوشت‌ساز در تاریخ اسلام محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد بارانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، با اشاره به عید سعید غدیر خم اظهار داشت: واقعه غدیر خم از بزرگ‌ترین حوادث و مهم‌ترین رخدادهای تاریخ در جامعه است.

امام جمعه مهدی‌شهر تصریح کرد: عظمت و جایگاه واقعه بزرگ غدیر خم بر کسی پوشیده نیست و همه نسبت به اهمیت این جایگاه مهم در جامعه اطلاع دارند و واقعه غدیر خم باید در جامعه باید برای نسل جوان و نوجوان تبیین شود تا نسل جوان و نوجوان نسبت به رویدادهای این روز مهم آگاهی پیدا کنند.

وی با بیان اینکه غدیر خم یک واقعه‌ای سرنوشت‌ساز در تاریخ اسلام محسوب می‌شود، افزود: غدیر خم تجلی‌گر جایگاه ولایت در جامعه، رهبری جامعه اسلامی پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) و سرنوشت حکومت اسلامی است.

حجت‌الاسلام بارانی با اشاره به اینکه عید سعید غدیر خم از جمله اعیاد بزرگ مسلمانان به‌حساب می‌آید، خاطرنشان کرد: از عید سعید غدیر خم به‌عنوان «عیدالله‌الاکبر» یاد می‌شود و تقویت اتحاد، وحدت و همدلی و برادری مسلمانان با یکدیگر در این ایام فرخنده باید گسترش یابد و باید آیین‌های عید سعید غدیر باشکوه و به‌صورت ویژه برگزار شود.

وی با بیان اینکه عید سعید غدیر خم به‌عنوان عید بزرگ الهی، روز اکمال دین و روز امامت و ولایت محسوب می‌شود، گفت: از اهمیت جایگاه غدیر خم همین بس که اگر خلعت زیبای امامت بر قامت امیرالمؤمنین امام علی (ع) قرار نمی‌گرفت به فرموده قرآن کریم رسالت پیامبراکرم (ص) کامل نمی‌شد و ابلاغ‌امر امامت در روز عید سعید غدیر خم از جمله اتفاقات مهم در تاریخ اسلام است.

دیدگاهتان را بنویسید

اوقات شرعی